San Marinon Grand Prix 2005 Sisällysluettelo Tulokset | Muuta | Katso myös | Lähteet | Aiheesta muualla | NavigointivalikkoInfobox OKSan Marinon GP 2005 - F1-ruutu
Formula 1 -kausi 2005San Marinon Grand Prix
Formula 1 -kauden 2005Autodromo Enzo e Dino FerrarinItalianImolassaGP2Renault'nFernando AlonsoToyotanJarno TrulliinMcLareninKimi RäikkönenBARJenson ButtonTakuma Satō
San Marinon Grand Prix 2005 | |
---|---|
4 osakilpailu 19 osakilpailusta kaudella 2005. | |
Päivämäärä | 24. huhtikuuta 2005 |
Sijainti | Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Emilia-Romagna, Italia |
Ratatyyppi | Moottorirata |
Radan pituus | 4,933 km |
Kilpailun pituus | 62 kierrosta, 305,609 km |
Sää | Pilvinen, lämmin |
Paalupaikka | |
Kuljettaja | Kimi Räikkönen (McLaren) |
Paaluaika | 2.42,880 |
Nopein kierros | |
Kuljettaja | Michael Schumacher (Ferrari) |
Kierrosaika | 1.21,858 (kierroksella 48) |
Palkintokoroke | |
Voittaja | Fernando Alonso (Renault) |
Toinen | Michael Schumacher (Ferrari) |
Kolmas | Alexander Wurz (McLaren) |
Infobox OK |
San Marinon Grand Prix 2005 (virallisesti XXV Gran Premio Foster's di San Marino) oli Formula 1 -kauden 2005 neljäs osakilpailu, joka ajettiin 22.–24. huhtikuuta 2005 Autodromo Enzo e Dino Ferrarin moottoriradalla Italian Imolassa. Radalla järjestettiin samana viikonloppuna myös historian ensimmäinen oheisluokan GP2:n osakilpailu.
Renault'n Fernando Alonso voitti kauden kolmannen GP:nsä perättäin ja vahvisti johtoaan toisena olevaan Toyotan Jarno Trulliin 16 pisteeseen. Paalupaikalta startannut McLarenin Kimi Räikkönen keskeytti 9. kierroksella johtopaikalta vetoakselin hajottua.
BAR-kuljettajat Jenson Button ja Takuma Satō hylättiin autojen sääntöjen vastaisen polttoaineensyöttöjärjestelmän vuoksi. Tallille annettiin kahden kilpailun kilpailukielto tapauksen johdosta.
Sisällysluettelo
1 Tulokset
2 Muuta
3 Katso myös
4 Lähteet
5 Aiheesta muualla
Tulokset |
Sija | Nro | Kuljettaja | Talli | Kierrokset | Aika/keskeytys | Lähtöruutu | Pisteet |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Fernando Alonso | Renault | 62 | 1.27.41,921 | 2 | 10 |
2 | 1 | Michael Schumacher | Ferrari | 62 | +0,215 | 13 | 8 |
3 | 10 | Alexander Wurz | McLaren-Mercedes | 62 | +27,554 | 7 | 6 |
4 | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber-Petronas | 62 | +1.04,442 | 11 | 5 |
5 | 16 | Jarno Trulli | Toyota | 62 | +1.10,258 | 5 | 4 |
6 | 8 | Nick Heidfeld | Williams-BMW | 62 | +1.11,282 | 8 | 3 |
7 | 7 | Mark Webber | Williams-BMW | 62 | +1.23,297 | 4 | 2 |
8 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull-Cosworth | 62 | +1.23,764 | 15 | 1 |
9 | 17 | Ralf Schumacher | Toyota | 62 | +1.35,841 | 10 | |
10 | 12 | Felipe Massa | Sauber-Petronas | 61 | +1 kierros | 18 | |
11 | 14 | David Coulthard | Red Bull-Cosworth | 61 | +1 kierros | 14 | |
12 | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan-Toyota | 61 | +1 kierros | 16 | |
13 | 18 | Tiago Monteiro | Jordan-Toyota | 60 | +2 kierrosta | 17 | |
Kesk. | 21 | Christijan Albers | Minardi-Cosworth | 20 | Hydrauliikka | 20 | |
Kesk. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari | 18 | Elektroniikka | 9 | |
Kesk. | 9 | Kimi Räikkönen | McLaren-Mercedes | 9 | Vetoakseli | 1 | |
Kesk. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi-Cosworth | 8 | Kytkin | 19 | |
Kesk. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault | 5 | Ulosajo | 12 | |
DSQ | 3 | Jenson Button | BAR-Honda | 62 | +10,481 | 3 | |
DSQ | 4 | Takuma Satō | BAR-Honda | 62 | +34,783 | 6 | |
Lähde:[1] |
Muuta |
Alexander Wurzin ensimmäinen kilpailu McLarenilla.
Felipe Massan, Patrick Friesacherin ja Christijan Albersin sijoitusta pudotettiin kymmenellä moottorivaihdon takia.
Ralf Schumacher sai 25 sekuntia lisäaikaa kiilattuaan Nick Heidfeldin eteen varikolla.
Jenson Button ja Takuma Satō hylättiin alipainoisten autojen takia. BAR sai lisäksi kahden kilpailun mittaisen kilpailukiellon.
Vitantonio Liuzzin uran ensimmäinen kilpailu Red Bullilla ja uran ensimmäinen MM-piste.
Katso myös |
- GP2 San Marinon Grand Prix 2005
Lähteet |
↑ San Marinon GP 2005 - F1-ruutu
Aiheesta muualla |
Kuvia tai muita tiedostoja aiheesta San Marinon Grand Prix 2005 Wikimedia Commonsissa
Formula 1 -luokan San Marinon Grand Prix’t
1950-luku | 1950 | 1951 | 1952 | 1953 | 1954 | 1955 | 1956 | 1957 | 1958 | 1959 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1960-luku | 1960 | 1961 | 1962 | 1963 | 1964 | 1965 | 1966 | 1967 | 1968 | 1969 |
1970-luku | 1970 | 1971 | 1972 | 1973 | 1974 | 1975 | 1976 | 1977 | 1978 | 1979 |
1980-luku | 1980 | 1981 | 1982 | 1983 | 1984 | 1985 | 1986 | 1987 | 1988 | 1989 |
1990-luku | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 |
2000-luku | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
2010-luku | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Radat | Autodromo Enzo e Dino Ferrari (1981–2006) |
Australia | Malesia | Bahrain | San Marino | Espanja | Monaco | Eurooppa |
Kanada | Yhdysvallat | Ranska | Britannia | Saksa | Unkari | Turkki |
Italia | Belgia | Brasilia | Japani | Kiina |