Eiji Aonuma Lähteet | Aiheesta muualla | NavigointivalikkoInfobox OKEiji AonumaN-Sider -sivuston profiili Eiji AonumastaIGN: Eiji Aonuman haastatteluLimited Gamer: Eiji Aonuman haastatteluWorldCat Identitiescb167591282(data)0000 0004 3427 945Xd784de87-2af1-413f-ac8f-91c46e79a13b308693435laajentamalla
Nintendon henkilöstöJapanilaiset videopelisuunnittelijatVuonna 1963 syntyneet
jap.1963JapaniNintendollaTokion1988SNESShigeru Miyamoto200020022006
Eiji Aonuma | |
---|---|
青沼 英二 | |
Eiji Aonuma vuoden 2007 GDC-messuilla. | |
Henkilötiedot | |
Ammatti | pelisuunnittelija |
Infobox OK |
Eiji Aonuma (jap. 青沼 英二, Aonuma Eiji, syntynyt 1963, Japani) on japanilainen pelisuunnittelija ja -tuottaja, joka on töissä Nintendolla. Hän valmistui Tokion kansallisesta kuvataide- ja design-korkeakoulusta vuonna 1988 ja pääsi töihin Nintendolle.[1]
Aonuma aloitti työnsä SNES:llä kehittäen peliä Marvelous. Shigeru Miyamoto näki hänen työnsä tuloksen ja pyysi Aonumaa apulaisjohtajaksi peliprojektiin The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Pelin menestyksen myötä Aonuma nimettiin sarjan seuraavien osien ohjaajaksi.[1]Majora's Mask ilmestyi vuonna 2000, Wind Waker vuonna 2002 ja Twilight Princess vuonna 2006.
Viimeksi hän on työskennellyt sarjan viimeisimmän osan The Legend of Zelda: Breath of the Wild:in parissa.
Lähteet |
↑ ab Eiji Aonuma N-Sider Media. Viitattu 15.7.2010. (englanniksi)
Aiheesta muualla |
N-Sider -sivuston profiili Eiji Aonumasta (englanniksi)
IGN: Eiji Aonuman haastattelu (englanniksi)
Limited Gamer: Eiji Aonuman haastattelu (englanniksi)
|